top of page

Made to thrive


Thuis met 2 kleuters en een peuter en een echtgenoot op de zolder, niet bepaald wat ik had verwacht toen ik mijn agenda aan de Heer gegeven heb om hem door Hem te laten invullen :-)

Ik had gelukkig geanticipeerd op een avontuur met vallen en opstaan en dat is het ook nu na 1 week proberen. Maar het is een blij avontuur!


Het lied 'Thrive' van de Casting Crowns is een lied dat mij deze week geleid heeft.

We zijn niet gemaakt om thuis te overleven met onze kinderen, God verwacht meer van ons! En dat hebben we er hier van proberen te maken.


We zijn begonnen met de basics: buitenspelen, schilderen, puzzelen, plasticine,… Dan hebben we een dagje rond de heilige Patrick gewerkt en gepraat. Met de uitleg van de Heilige Drievuldigheid aan mijn kleuters aan de hand van zijn beroemde klaverblad - zij vonden het leuk dit ineen te knutselen.

Dan ben ik er ook wat algemeen educatieve dingen in gaan gooien, zoals spelen met de letters van het alfabet voor onze 5-jarige zoon. En een iets gemakkelijker werkboekje voor zijn zus van 3 jaar. Dit afgewisseld met wat manuele arbeid in de tuin samen ;-)


We hebben Sint Jozef gevierd door voor onze papa een verrassingspakket van voedsel en drank te maken terwijl hij aan het werken was in de bureau. Om de werkweek te eindigen met het versieren van enkele kruisjes met tape.

Vandaag heb ik snel nog een set ineengeknutseld om morgen de kledij van de priester uit te kunnen leggen - want de kindjes gaan de zeldzame roze kazuifel niet live kunnen zien spijtig genoeg…

Is het niet zalig dat we als gelovigen, als katholieken, nog zoveel extra in onze opvoeding kunnen steken?!


Ik geniet er alleszins van met volle teugen en ik leer zelf nog elke dag bij!

Op naar volgende week!










P.S. De knutselactiviteiten dank ik aan

@catholicicing voor het idee van de kruisjes met washi-tape

@catholicsprouts voor de priestergewaden

0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page