top of page

Wat een eer hun mama te mogen zijn...



Ik kijk naar het gezicht van mijn kleinste meisje.

Ze slaapt.

Zo vredig.

Zo zorgeloos…

Ik besef wat een eer het is om weer mama geworden te mogen zijn…


Wat het eer het is om mijn 4 kinderen in deze wereld te mogen opvoeden.


Er is zoveel dat ze alle vier nog moeten leren, zoveel dat ze nog moeten meemaken...

Er is zoveel dat ik wil dat ze worden later.

Ze hebben hun hele leven nog voor zich…

Als ik nadenk over elk van hen dan sta ik verbluft over hoe verschillend ze allemaal zijn.

God heeft elk van hen zo uniek gemaakt.


Ik sta telkens weer versteld van wat een groot cadeau het is voor mij om getuige te mogen zijn van hoe ze groeien en veranderen, met elk hun eigen karaktertje.


Wanneer ik nadenk over de jaren die nog moeten komen,

wanneer ik bid voor elk van hun harten en God vraag om hun harten zuiver en puur te houden, vol liefde en nederigheid

- dan besef ik dat ik het eerste voorbeeld ben voor hen van al deze dingen.


Zeker voor mijn 3 meisjes, ben ik de eerste vrouw waarnaar ze kijken, van wie ze leren.

Als ik wil dat ze moedig zijn, moet ik dit voorleven door zelf risico's te nemen die tonen wat moedig zijn juist inhoudt.

Als ik wil dat ze hun fouten erkennen, moet ik naar hen toe ook mijn fouten erkennen, vergeving vragen en het goed maken.

Als ik wil dat ze groeien, moet ik zelf ook blijven groeien en raad blijven zoeken bij wijzere mensen om mezelf te laten groeien.

En voor mijn zoon geldt dit ook.

Ik moet hem leren hoe hij meisjes, vrouwen, moet behandelen en koesteren, met liefde en respect.

Ik moet hem tonen wat een gezonde relatie met meisjes juist inhoudt om hem zo te leren hoe hij op een dag het meisje waarmee hij wil trouwen moet leiden, liefhebben en koesteren…


Wat een eer is het zo'n belangrijke taak gekregen te hebben van God…


Wat een eer is het dat ik hun mama mag zijn…


Ik hoop ooit op een dag te kunnen terugkijken op deze tijd

als trotse mama

met tranen in de ogen...


En ik hoop dat ik dan de vruchten van deze kostbare dagen als jong gezin samen mag zien…



Jullie zus op pad doorheen het wondermooie moederschap...


0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page